یکشنبه، اسفند ۱۴، ۱۳۸۴

دکتر مصدق

گرامی باد یاد و خاطره رهبر نهضت ملی ایران دکتر محمد مصدق


بر خاک عاشقان وطن گر کند عبور،عارف
آن کس که کند یاد زنده باد



خدا می داند پاک ماندن در این کشور چقدر سخت است.لازمه اش این است که انسان خیلی از محدودیت ها را قبول
کند و با دقت و احتیاط زندگی کند ...و تا هزارها مثل من در راه آزادی فدا نشوند وطن عزیز ما روی آزادی و استقلال
را نخواهد دید.
آری تنها گناه من و گناه بزرگ و بسیار بزرگ من این است که صنعت نفت ایران را ملی کرده ام و بساط استعمار و اعمال نفوذ سیاسی و اقتصادی عظیم ترین امپراطوری های جهان را از این مملکت برچیده ام... حیات من و موجودیت من و امثال من در برابر حیات و استقلال و عظمت و سرافرازی میلیونها ایرانی و نسل های متوالی این ملت کوچکترین ارزشی ندارد ...

بزرگداشت

سخن بی پرده باید گفت
وقت راز پوشی نیست
اگر دشمن ز بیم نام تو بر خویش می لرزید
و می کوشید تا گرد فراموشی
بپاشد روی نام تو ،
دلم میگیرد ازین هم نبردان
وز همرهان
که از خاطر تو را بردند ،
ندانم من
ز روی سهو
یا از عمد
ترا وراد مردی ترا بردند از خاطر
تو را شیر بزرگ شرق
تو را ای مظهر آزادگی،حتی
به نامی یاد ننمودند
و قلب عاشقانت را
به یادی شاد ننمودند
****
ابر مرد وطن گر عاقبت در بند زندان مرد
چرا با سوره الحمد
روانش را به جنت شاد ننمودند
و نامش را
پس از آزادی مردم
چرا آزاد ننمودند !!!!؟

حمید مصدق

هیچ نظری موجود نیست: